onsdag 21 september 2011

2011-09-21

God kväll!

Tänkte mig ett litet blogginlägg nu när det är synd om mig.
Har åkt på en riktigt nasty inflammation i halsmandlarna... Fyttifan, det är inte riktigt klokt att gå runt med skiten när man är så glad i mat, men att äta är uteslutet!!
Jag avskyr vårdcentraler och sjukhusmiljöer överlag, så att ringa någon mottagning har jag dragit mig för tills nu... Imorgon blir det ett samtal och då hoppas jag att jag får starkaste painkillers in town, minst. Penicillin eller vad man brukar få kan nog också vara bra..? 

Anywho. Jag jobbade hela helgen, inklusive en febrig jävla söndag. Men jag blev belönad med ledighet måndag, tisdag och onsdag... Dessutom jobbar jag bara fyra timmar imorgon kväll och en delad tur på lördag så denna veckan blev riktigt slö!
Först tänkte jag att jag inte kan jobba imorgon, jag är en sån som ligger för döden vid minsta lilla förkylning. Men ta mig i kragen.
Nu ska jag läsa lite teori och som avslut ska ni få se hur jag just nu ser ut i svalget (eller vad stället heter där mandlarna sitter..?)
http://alpinguneri.com/wp-content/uploads/2010/02/Tonsillit.jpg
Okej, det är inte min bild, men ungefär så ser det ut.
Kan ni ens föreställa er vilken smärta jag befinner mig i?!!

1 kommentar:

  1. I know the feeling.. Jag ska in på operation på torsdag då jag har kraftiga återkommande infektioner och får svårt att andas (fria luftvägar = ca 0.5 cm) och får skyhögt CRP.

    Men, nu äntligen ska mandlarna bort!

    SvaraRadera