torsdag 1 september 2011

2011-09-01

God kväll chickenshits!

Ledsen för dålig update, men ni känner ju mig ; p
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, men för syrrans skull mest får jag la berätta lite om livet här.

I fredags var det farbrors begravning (eller begravningsgudstjänst eftersom han ska kremeras)... Så jävla svårt!
Jag kunde inte se på kistan förrän det var dags att gå fram och ge rosen. Känslan att veta att han låg där, han var så nära men ändå så jävla långt bort man kan komma... Det går inte beskriva.
Det var en jättefin begravning och mycket folk kom, släkt och vänner. Det är synd att man inte träffar släkten mer än vid just såna tillfällen. Min syster flög ner från Stockholm för att vara med, och jag vet att min kusin P tyckte det var fint av henne att göra det : )
Trots att det gått över tre veckor känns det fortfarande overkligt att han inte finns mer..? Aldrig mer kommer man se honom sitta i skugga av äppelträdet och njuta... 
Den enda trösten man egentligen har är väl att han slapp lida länge, allt gick så fort.

Fyra dagar efter farbrors begravningsgudstjänst var det ännu en begravning att gå på. En underbar dam som lämnat jordelivet efter ett rikt och fint liv. Farmors bästa vän, och hon bodde även på stället där jag jobbar... Bott där ända sen jag började 2007, så jag kände att jag ville gå och ta ett sista farväl.
Även det blev en jättefin begravning och efteråt sa hennes båda söner att det var fint av mig och Jennie (min kusins tjej och även min kollega) att komma.
Barnbarnen sjöng så himla vackert!
http://www.weddingfashioning.com/wp-content/uploads//2010/07/21/wedding-Candles-2010072127.jpg

I måndags var jag med familjen i Ullared och handlade upp en massa pengar... Men redan på onsdagen var det dags för ännu ett besök..! Då följde jag med Jennie som bestämt sig för att investera i en kaffemaskin! Att döma av hennes sms idag så älskar hon den!
Riktigt kul att vi kommit varandra så nära tycker jag. Trots att hon är förlovad med min kusin så har jag liksom inte fattat vem hon var innan jag började jobba med henne. Men underbar är hon och så har hon samma trista jävla humor som jag : )

1 kommentar: